ניתוחים לפרוסקופיים בילדים

baby-4826661_1280 (1)

ד"ר קידר מסביר כי ניתוחים לפרוסקופיים הינם ניתוחים בשיטה חדשנית יחסית, המיועדים לילדים שדורשים התערבות ניתוחית בחלל הבטן.

כיום אין צורך בפתיחת הבטן, אלא ניתן להמנע  מנזק לדופן הבטן ולשרירים וניתן לצבע אותו הניתוח בתוך חלל הבטן באמצעות סיב אופטי ומכשירים מיוחדים. מהלך ההחלמה מניתוח כזה קצר יותר, זמן האשפוז משמעותית קטן יותר, אין בעיות בדופן הבטן בצלקת כגון בקע בצלקת, אין הדבקויות בחלל הבטן שגורמות לחסימות מעיים וצורך בהתערבות כירורגית נוספת.

בשיטת הלפרוסקופית הניתוח מתבצע ע”י מספר מכשירים ייחודיים המוכנסים לחלל הבטן דרך חורים זעירים בדופן הקדמי של הבטן. מכשירים אלה מסוגלים לבצע כל פעולה כירורגית, כמו חיתוך, הפרדה, צריבה של כלי דם, תפירה של רקמות וכו'.

הניתוח עצמו מבוצע תוך כדי בקרה של מכשיר אופטי המקרין את שדה הניתוח על צג של מכשיר טלוויזיה. התמונה המתקבלת היא באיכות גבוהה מאוד ובהגדלה, מה שמאפשר למנתח לבצע את הניתוח בדיוק מירבי וללא פגיעה מיותרת באיברים הסמוכים. 

שיטה זו נחשבת כיום לשיטה המועדפת בכירורגיה וגם בילדים בכל הגיליים.לאחרונה, הותאמה השיטה לניתוחים בילדים וזאת ע”י מערכת מכשירים, בעלי קטרים קטנים יותר ומכשירים שהותאמו במיוחד לניתוחי ילדים.

כיום, כמעט כל הניתוחים הדורשים פתיחת בטן ניתנים לביצוע בלפרוסקופיה. ניתוחים אלה כוללים: ניתוחי קיבה, ניתוחי וושטי, ניתוחי כיס מרה, ניתוחי טחול, כריתה של התוספתן, ניתוחי אשך טמיר שממוקם בחלל הבטן, ניתוח ווריקוצלה, וזו רק רשימה חלקית.

בסופו של דבר כל נגע שדורש כריתה בתוך חלל הבטן  ניתן לטפל בשיטה לפרוסקופית ללא הצטלקות בעור דופן הבטן. בנוסף להזעת יתר בכפות ידיים קיים  ניתוח טורקוסקופי, הזהה ללפרוסקופיה רק בחלל החזה.

הניסיון שהצטבר במחלקה הוכיח ששיטה לפרוסקופית מיטיבה באופן חד משמעי לילדים וגם לתינוקות קטנים וזאת בלי לפגוע ברמת הניתוח.

גם לאחר ניתוח מורכב המבוצע במשך מספר שעות, התאוששות הילדים היא קצרה יותר, מהלך לאחר ניתוח  מלווה בפחות כאבים, ילדים אלו משוחררים לביתם מוקדם יותר והחזרתם לשגרה ולפעילות ספורט מתאפשרת מוקדם יותר.

מטופל צעיר מהווה מכלול המורכב גם מבני משפחתו הקרובים הוריו ומהדמויות המלוות אותו, האחראיות לו ומסייעות לו לעבור את הניתוח ולהחלים ממנו עליי להיות קשוב לצרכי המשפחות בלווי מתאים לכל מקרה ומקרה.

אהבת? אפשר לשתף!

עוד בנושא 👇

בליעה מגנטים מאוד מסוכנת

במהלך עבודתי טיפלתי בילדים שבלעו  מגנטים כדוריים  וכתוצאה מכך נגרם נזק בלתי הפיך במערכת העיכול.  היה לי ילד שבלע מספר מגנטים בפרקי זמן שונים והם

קרא עוד >>
דילוג לתוכן